Na první pohled viditelnou změnou je nová tvář modelu Karoq. Podobně jako u vozu Škoda Kodiaq jde o evoluční posun v designovém jazyku značky Škoda. Modernizovaný Karoq má nyní sebevědomější vzhled. Díky širší, šestihranné masce chladiče a novému přednímu nárazníku působí příď mohutnějším dojmem. Nové uspořádání užších LED předních světlometů mu dodává dynamičtější vzhled. Dynamický vzhled zádě podtrhuje nový design zadních světel. Nový střešní spoiler také opticky protahuje siluetu vozu.
Ohleduplnost k životnímu prostředí byla pro konstruktéry inovovaného modelu Karoq jedním ze zásadních cílů. Pod kapotou Škoda Karoq proto najdeme jeden z pěti moderních, úsporných motorů generace Evo: přeplňované benzínové agregáty TSI o objemu 1,0, 1,5 a 2,0 litru (s výkony 81, 110 a 140 kW) nebo dvě verze dvoulitrového turbodieselu 2.0 TDI (85 a 110 kW). Benzínové motory používají speciální řešení pro snížení vnitřního tření, motor 1.5 TSI disponuje také vypínáním dvojice válců.
U dieselů pomáhá snižovat spotřebu například přepracovaná kliková hřídel a klíčem k nízkým emisím škodlivin, včetně ostře sledovaných emisí oxidů dusíku, je modernizovaný systém úpravy výfukových plynů pomocí takzvané selektivní katalytické redukce. V procesu nazvaném Twin Dosing se k redukci škodlivin využívá známá látka AdBlue a emise NOx se díky tomu pohybují hluboko pod požadovanou normou. Zákazníci si opět mohou vybírat ze sestavy manuálních převodovek a dvouspojkových automatických ústrojí DSG, k dispozici je i pohon všech kol (u motorizace 2.0 TSI jsou 4 × 4 i DSG standardem).
Ke snižování dopadu na životní prostředí přispívá u modelu Karoq i provedení interiéru využívající ekologičtější materiály. Nejdále v tomto ohledu jdou volitelné potahy z ECO látky, které na čalounění sedadel i dalších míst využívá recyklované a recyklovatelné materiály neživočišného původu. „Velkou novinkou je nová ECO látka, která využívá veganské, částečně recyklované a recyklovatelné materiály. Potah sedadel je vyroben z recyklovaných PET lahví,“ popisuje Oliver Stefani.
Novému modelu Škoda Karoq nechybí ani řada bezpečnostních prvků a jízdních asistentů, přičemž vůz může mít i velmi pokročilý balíček Travel Asist, který významně přispívá komfortu na dlouhých cestách. Veškerá moderní technika, včetně systému nouzového brzdění ve městě, prediktivního tempomatu, udržování v jízdním pruhu a dalších řešení se snaží maximálně pomoci a případné kolizi předejít. V případě nehody ale posádku ochrání až devět airbagů a například i takzvaná multikolizní brzda, tedy řešení, které vůz po nehodě zabrzdí a zamezí tak dalšímu nekontrolovatelnému pohybu.