Z důvodu státních svátků ve dnech 1.5. a 8.5.2024 budou mít všechny naše provozovny zavřeno.

Nová ŠKODA KODIAQ je tu

Inovovaný model ŠKODA KODIAQ přináší řadu vylepšení oblíbeného SUV, kterého ŠKODA ve čtyřech závodech po celém světě (v Česku v Kvasinách a dále v Rusku, Indii a Číně) vyrobila přes 600 000 kusů. Novinka chce na tento úspěch navázat a dát zákazníkům možnost získat nejmodernější techniku, včetně nových motorů nebo inovovaných prvků výbavy a vylepšených asistenčních systémů.

„KODIAQ má pro značku ŠKODA obrovský význam. Tento model stál na počátku naší SUV ofenzívy a otevřel zcela nový, vysoce dynamický segment vozů SUV. Zákazníci a mezinárodní odborný tisk na modelu oceňují také typické přednosti vozů ŠKODA,“ popisuje důležitou roli modelu KODIAQ předseda představenstva ŠKODA AUTO Thomas Schäfer s tím, že zákazníci na voze oceňují tradiční hodnoty značky: emotivní design, skvělý poměr výkon/cena a bohatou nabídku vnitřního prostoru i výbavy vozu.

Výraznější a osobitější

Nový, ještě emotivnější design bude základním poznávacím znakem omlazeného SUV KODIAQ. Příď dostala vzpřímenější šestiúhelníkovou masku chladiče a novou, výše položenou kapotu. KODIAQ také díky dalším detailům získal off-roadovější vzhled, podepisují se na něm především nové nárazníky. Ty jsou po obou stranách orámovány prvky ve tvaru písmene L. Vyznačují se širším centrálním přívodem vzduchu a dekory v barvě hliníku.

Nové jsou také světlomety vpředu. Hlavní svítilny jsou užší a působí dynamicky, v kombinaci s mlhovými světly pak tvoří novou, „čtyřokou“ světelnou grafiku tohoto SUV. Čelní světlomety nově využívají standardně Full LED technologii a volitelně jsou k dispozici špičkové Matrix-LED světlomety.

Zadní nárazník dostal výrazný difuzor a jeho grafické provedení ladí s předním nárazníkem. Přepracovaný nárazník s výraznými hranami zároveň pomáhá opticky rozšiřovat karoserii auta a dodává jí dynamičtější vzhled. V tomto mu asistují i další prvky: zejména nový spojler na vrcholu pátých dveří a také přepracované světlomety, které mají full LED techniku a nově užší a ostřeji řezané tvary. Grafika ve stylu písmene C ovšem zůstává.

Ještě více pohodlí

Řada změn se samozřejmě odehrála i v interiéru modelu KODIAQ. „Znovu jsme vylepšili prostorný, komfortní interiér vozu KODIAQ. Nové kontrastní prošití a ambientní LED osvětlení s rozšířenými funkcemi dodávají interiéru nové optické akcenty. Celkový dojem umocňují decentní designové prvky. Poprvé se v modelu KODIAQ objevují také elektricky nastavitelná ergonomická sedadla, která nabízejí ventilaci a masážní funkci,” popisuje novinky Stefani.

Kromě nových dekorativních prvků mohou zákazníci volit například i nové materiály čalounění sedadel. Ve výbavovém stupni Style jsou volitelně k dispozici sedadla s čalouněním z recyklovaných materiálů. Každá z výbavových linií, tedy Ambition, Style, LAURIN&KLEMENT, SPORTLINE a RS pak má své charakteristické znaky. Výbava Ambition například nabízí prvky se vzhledem broušeného hliníku, Style má detaily s diamantovou strukturou a LAURIN&KLEMENT dostává například chromované prvky v madlech dveří.

Paleta moderních motorů

Model ŠKODA KODIAQ bude nově k dispozici s pěticí motorů, dvěma vznětovými a třemi zážehovými motory. Všechny patří do nové modelové řady Evo, která klade důraz na nízké emise. „Motory Evo modelu KODIAQ kombinují suverénní výkon, vysokou účinnost a nízké emise CO2 a NOx. Proces Twin Dosing, který se objevuje u naftových motorů, snižuje během úpravy výfukových plynů emise oxidů dusíku o přibližně 80 %. Benzinové motory pracují se vstřikovacími tlaky až 350 bar, které zajišťují nižší spotřebu paliva. KODIAQ RS poprvé nabízí benzinový motor, který díky vyššímu výkonu a nižší hmotnosti dále zvyšuje dynamiku sportovního vrcholného modelu značky ŠKODA,“ říká k paletě motorů Johannes Neft, člen představenstva ŠKODA AUTO zodpovědný za technický vývoj.

Vstupní motorizací pro KODIAQ je agregát 1.5 TSI s výkonem 110 kW a technologií vypínání válců a pohonem předních kol ve spojení s manuální převodovkou. Stejný výkon nabízí čtyřválec 2.0 TDI, který je standardně kombinován se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Volitelně pro 2,0 TDI je k dispozici pohon všech kol. Všechna zbývající provedení nového typu KODIAQ pak mají pohon všech kol s převodovku DSG standardně.

Zástupcem dieselů je v silnější části palety agregát 2.0 TDI o výkonu 147 kW. Benzínovou alternativou je motor 2.0 TSI se 140 kW. A vrcholem je verze RS s motorem 2.0 TSI vyladěným na 180 kW. Jeho výkon je tak o 4 kW vyšší než u předchůdce, k tomu je nový zážehový agregát o 60 kilogramů lehčí a dalších 5,2 kilogramu ušetří nová převodovka DSG.