Jsem přesvědčen, že naše nejnovější Octavia překvapí a potěší všechny cestující a potvrdí svou roli našeho nejoblíbenějšího vozu,“ říká k úspěchu modelu šéf automobilky Klaus Zellmer. Teď přijíždí Octavia v inovované podobě.
Omlazení lehkým perem
Inovace ve vzhledu jsou viditelné na první pohled. Pro novinku je charakteristické nové pojetí světlometů, které teď fyzicky i graficky více objímají masku chladiče. I ta prošla decentními úpravami, její lamely jsou vzpřímenější, celá příď přitom působí uhlazenějším dojmem. To je mimo jiné dáno i tím, že tu na sebe jednotlivé linie víc navazují. Kompletně nový je i zadní nárazník.
Novinka působí velmi svěžím dojmem, jako by designéři změny načrtli jen tak zlehka. Ve skutečnosti jdou ale i změny v designu přídě a zádě vozu do hloubky a jsou velmi propracované. Některými prvky se inovovaná Octavia inspirovala u nového modelu Superb, ovšem s tím, že obdobná řešení používá Octavia v trochu sportovnějším pojetí. Designéři razí filosofii, že čím menší model vozu Škoda, tím dynamičtější může být jeho design. Však také inovovaná Octavia přijíždí rovnou i v provedení RS.
Udržitelnost i lepší technika
Mimochodem, světlomety v novém designu dostaly volitelně také vylepšenou Matrix technologii s 36 segmenty namísto 24 a s novými funkcemi, které umožnily z nárazníku odstranit mlhová světla. V tomto provedení také světlomety obsahují moderní prosvětlený prvek Crystallinium.
V interiéru se může posádka těšit na ekologické materiály a volitelně také třináctipalcový displej navigace. U vylepšené Octavie je standardem desetipalcový displej a také dvouzónová automatická klimatizace, silnější nabíjení přes porty USB-C nebo vylepšený systém bezklíčkového přístupu k vozu Kessy.
Nové vozy Octavia budou k dostání v šesti výbavových stupních: Essence, Selection, Top Selection, Exclusive Selection, Sportline a RS. K tomu si zákazníci mohou vybrat z devíti provedení interiérů. Nechybí možnost volby ergonomických sedadel s AGR certifikací a masážní funkcí.
Vylepšená Octavia dostává také nové asistenční a bezpečnostní funkce. Parkování usnadní novinky jako uložený parkovací manévr nebo parkování na dálku. Bezpečnost zejména na dlouhých cestách zvyšuje nový systém vyhodnocování únavy řidiče. Ten už nepracuje jen s daty o pohybu volantu, ale sleduje informace z více zdrojů a dovede odlišit krátkodobou nepozornost od skutečné únavy. Do hlasové asistentky Laury bude standardně integrován chatbot ChatGPT založený na umělé inteligenci, což přináší řadu zcela nových možností.
Silné motory
Pod kapotou může mít inovovaná Octavia jeden z pěti agregátů. Základní volbou je nový motor 1.5 TSI s výkonem 85 kW, který je spojen se šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Tento agregát je ve stejných kombinacích dostupný i ve verzi s výkonem 110 kW, přičemž provedení s DSG převodovkou je vždy mild-hybridní.
K dispozici jsou i dva dieselové motory 2,0 TDI. Varianta s výkonem 85 kW má šestistupňovou manuální převodovku, provedení se 110 kW opět sedmistupňovou DSG. V nabídce budou rovněž dva dvoulitrové benzinové motory: jeden s výkonem 150 kW a převodovkou DSG, druhý pak ve špičkovém provedení RS nabídne výkon 195 kW.